Tandarts; Tandartspraktijk;
Leuker met een lach

Deze behandelingen voert onze tandarts uit

Behalve de periodieke controle en de veelvoorkomende behandelingen die daarbij worden uitgevoerd, kunt u ook voor onderstaande behandelingen bij ons terecht. Wilt u meer informatie? Bel 071-5617788 & 071-5617788.

Tanden voorzien door middel van 'esthetische' composiet facings

Een natuurlijk witte lach, wie wil dat nou niet? Het drinken van koffie, thee en wijn, regelmatig een sigaret roken en het eten van drop, het veroorzaakt op den duur een onaantrekkelijke aanslag op onze tanden.

Onze Tandart-estheticus G.J. Kamphuis in Voorschoten helpt u graag om weer zonder zorgen over gele tanden te kunnen schaterlachen.

Tandarts kamphuis maakt eerst een consultafspraak met u om uw wensen en verwachtingen in kaart te brengen. Na uw goedkeuring wordt er een afspraak met u gemaakt om de esthetische behandeling uit te kunnen voeren. Tijdens de behandeling kunt u in de spiegel meekijken om het resultaat gedurende de behandeling te kunnen volgen,beoordelen en daar waar nodig aan te passen.

In het kort houdt de behandeling het volgende in:                                                                 De composietrestauraties worden op de tanden aangebracht. Deze kan altijd weer verwijderd worden mocht een en ander niet bevallen. Het effect op de gezonde tanden is door middel van deze techniek minimaal. Tijdens de behandeling worden de tanden geëtst, hierdoor hecht de primer en bonding goed aan de tand vast (lijmlagen) waardoor het composiet hecht aan het tandmateriaal. Uiteindelijk breng je een soort extra 'coating' aan.

Onderhoud middels tandenpoetsen, rageren, etc. blijft noodzakelijk om de tanden gezond te houden. Er kan nog steeds interdentaal gereinigd worden.

Gert-Jan heeft behoorlijke ervaring met deze behandeling en voert deze type behandelingen sinds 2014 uit.

Daarbij wenst tandarts Kamphuis u er nogmaals op te attenderen dat de kleur van het composiet na verloop van jaren kan veranderen.

Porcelein heeft esthetisch een langduriger resultaat. Echter middels composiet kan in de mond zelf in overleg met u een resultaat naar wens worden gemodelleerd.

T.z.t. zou u een en ander indien gewenst vervangen kunnen worden d.m.v. porselein of met behulp van composiet bijwerken.

Mondhygiëne; gebitsreiniging

Mondhygiëne en gebitsreiniging

Tandenpoetsen met een fluoridetandpasta - minstens 2 minuten -  is de basis van goede mondhygiëne. Tandplak wordt echt niet helemaal weggepoetst, daarom is het nodig om ook iedere dag te raggen, stoken of flossen.

Bij de mondhygiënist kunt u terecht voor een grondige reiniging gericht op preventie en mondverzorging. Door een combinatie van goede mondhygiëne en professionele gebitsreiniging houdt u uw gebit zo lang mogelijk mooi en gezond.

tandvleesontsteking

Behandeling van parodontitis - tandvleesontsteking

Bij een mooi gebit hoort gezond tandvlees. Helaas komt tandvleesontsteking regelmatig voor. Omdat het meestal geen pijn doet, wordt het vaak te laat herkend en behandeld, terwijl het net zo’n grote bedreiging is voor uw gebit als tandbederf.

Onze tandarts spoort ontstoken tandvlees tijdig op met een eenvoudig onderzoek. De mogelijkheden voor de behandeling worden verwerkt in een behandelplan waarin we uiteraard ook uw wensen meenemen. Het behandelplan omvat ook maatregelen die de negatieve invloed van bepaalde factoren op parodontitis beperken. Denk bijvoorbeeld aan roken, stress, tandenknarsen en medicijnen.